5 powodów dla których warto odwiedzać strony kariery
Czy zdarzyło ci się odwiedzić spontanicznie stronę kariery firmy, która interesowałaby cię jako pracodawca? Nie? Szkoda – wiele tracisz. Istnieje przynajmniej 5 powodów, dla których warto to robić!
1.Informacje o procesach rekrutacyjnych
Firmy publikując informacje o nowych stanowiskach pracy najczęściej najpierw uzupełniają własną stronę kariery. Dopiero później publikują ogłoszenia w serwisach pracy. Przy czym nie zawsze możesz mieć pewność, że trafisz na nową ofertę. A bywa i tak, że oferta nie wychodzi poza stronę kariery. Z tego powodu, warto raz na czas odwiedzać stronę kariery, by sprawdzić, czy czasem nie pojawiła się nowa, ciekawa oferta. Poza tym niekiedy można zapisać się na newsletter informujący o nowych ofertach pracy.
2.Poznanie klimatu firmy
To, co firmy publikują na stronach kariery (zwłaszcza duże firmy), mówi wiele o samym klimacie firmy. Tym, jakie wartości ceni sobie korporacja, jak się w niej pracuje, jakie możliwości firma daje. Oczywiście, informacje zawarte na stronie są „podrasowane” przez dział Public Relations, ale mimo tego, możesz się sporo dowiedzieć na temat tego, czy rzeczywiście praca w tej firmie będzie ci odpowiadać.
3.Wiedza o wydarzeniach (konferencjach, szkoleniach, programach stażowych)
Duże firmy prowadzą wiele projektów HR-owych – pojawiają się na konferencjach, spotkaniach branżowych, imprezach dla studentów. Prowadzą bezpłatne szkolenia lub dni otwartych drzwi. Wszystkie tego typu informacje publikują na stronach kariery. Dzięki temu, że je zobaczysz, będziesz mógł rozważyć udział w szkoleniu lub wziąć udział w konkursie organizowanym przez firmę.
4.Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
Zawsze na stronie kariery (dobrze przygotowanej) znajduje się informacja o przebiegu procesu rekrutacyjnego. Z opisu dowiesz się jak firma organizuje rekrutację, ile jest jej etapów, jakie narzędzia stosuje. To zredukuje stres i pozwoli lepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej- po prostu będziesz wiedzieć czego się spodziewać.
5.Poznanie ścieżki kariery poprzez ogłoszenia (i poziomu rotacji)
Śledzenie pojawiania się ogłoszeń – ich charakteru oraz częstotliwości daje też obraz tego kogo firma szuka, jak często, czy jest to rozwój czy łatanie dziur personalnych. Na podstawie publikowanych ogłoszeń można wnioskować też jak duża jest rotacja i jakie są możliwości rozwoju w firmie (np. jeśli firma szuka stale jedynie stażystów, oznacza to, że wprawdzie raczej mało jest tam doświadczonych pracowników, ale za to szybka opcja na awans).