Telefoniczne zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną – o co dopytać?

Po przesłaniu CV oczekujemy na telefon od osoby odpowiedzialnej za rekrutację z zaproszeniem na rozmowę. Wreszcie jest! Dzwoni do nas nieznany numer i po kilku chwilach otrzymujemy zaproszenie na spotkanie. O czym pamiętać w tej chwili szczęśliwości, by zarówno wywrzeć profesjonalne wrażenie, jak i mieć wszystkie niezbędne informacje?

Miejsce spotkania, data i godzina
Najważniejsze dane to gdzie mamy się spotkać oraz kiedy. Dokładnie zapamiętujemy datę oraz od razu sprawdzamy (lub próbujemy sobie przypomnieć), czy mamy w proponowanym przez osobę rekrutującą terminie czas wolny. Najwygodniej, poprosić o potwierdzenie spotkania na maila – wtedy  mamy pewność, że nie przekręcimy adresu i na pewno trafimy we właściwe miejsce i o właściwej porze.

Z kim będziemy rozmawiać
Niekiedy osoba rekrutująca mówi od razu z kim będziemy mieć przyjemność rozmawiać, ale niekiedy nie wyjaśnia tej kwestii. Dobrze się o to dopytać (np. zadając pytanie „czy będę z Panią /Panem rozmawiać, czy może z inną osobą?”). Dzięki temu prostemu zabiegowi dowiemy się, czy na spotkaniu będzie jedna, czy więcej osób  unikniemy zdziwienia i dodatkowego stresu, kiedy na miejscu spotkania okaże się, że czeka na nas cała komisja. Wiedz dotycząca tego,jak nazywa się osoba z którą mamy mieć spotkanie przydaje się również do tego, by zapytać o tą osobę na recepcji.

Z kim rozmawiamy
Jeśli nie będziemy rozmawiać z tą samą osobą, która dzwoni, lepiej poprosić o powtórzenie godności osoby, z którą aktualnie rozmawiamy. Po co? Otóż ludzie lubią dźwięk swojego nazwiska, zatem to,że poprosimy o powtórzenie nie wywoła dyskomfortu, a jeśli z jakichś przyczyn będziemy musieli przesunąć termin spotkania czy poinformować spóźnieniu, najlepiej zadzwonić do osoby, z którą się na spotkanie umawialiśmy. Bez nazwiska jest to dość karkołomne – zwłaszcza, jeśli umawiała się nami osoba, która dzwoniła z telefonu stacjonarnego.

Numer telefonu (kontakt)
Ostatnią ważną rzeczą, jest numer telefonu do osoby dzwoniącej- potrzebny po to, byśmy mogli w razie potrzeby odwołać spotkanie lub poinformować o naszym ewentualnym spóźnieniu. W dobie komórek, wystarczy dopytać, czy numer, który się nam wyświetlił jest bezpośrednim numerem do osoby dzwoniącej, a jeśli nie, to cy możemy otrzymać telefon kontaktowy.

Zadbanie o te wszystkie elementy sprawi, że nie tylko się nie pomylimy i nie znajdziemy się w sytuacji, w której nie wiemy z kim mamy rozmawiać, ale również zaprezentujemy się profesjonalnie- a pierwsze wrażenie w rekrutacji (również telefoniczne) jest bardzo ważne.

Tagi: