Praca dzięki serwisom społecznościowym?
Czy to, że jesteś aktywnym użytkownikiem serwisów społecznościowych może przełożyć się na otrzymanie propozycji pracy? Ile osób już zetknęło się z zaproszeniem do udziału w procesie rekrutacyjnym dzięki obecności w Internecie?
HRK serwis doradztwa personalnego, zbadał to, czy obecność w mediach społecznościowych przekłada się na atrakcyjność na rynku pracy czy też nie. W tym momencie, w Polsce jeszcze bycie na Facebooku czy w serwisie Goldenline nie daje aż takiego odzewu jak w krajach zachodnich czy w USA – 60% ankietowanych nie otrzymało nigdy oferty pracy dzięki temu, że są obecni w social media. Podobna ilość (61%) nie zna nikogo kto taką propozycję by otrzymał.
40% jednak takie zaproszenie dostało – przede wszystkim są to osoby w wieku 26-30 lat (37%) i 31-45 lat (35%) – głównie specjaliści (bezrobotni i osoby niewykwalifikowane taką propozycje dostają rzadziej). Czy zatem warto mieć swój profil i być aktywnym w serwisach społecznościowych? Jeśli jesteś specjalistą, to tak. Przynajmniej z kilku powodów:
- zawsze możesz znaleźć się w tej grupce 40% osób, którzy taka propozycję otrzymali
- udział internetu w rekrutacji od lat systematycznie rośnie i rósł będzie
- propozycje można dostać również wtedy, kiedy aktywnie nie szukamy pracy – czyli jesteśmy kandydatem pasywnym
A czy wy budujecie swój wizerunek w internecie czy nie zaprzątacie sobie tym głowy?