Pokaż swój potencjał na spotkaniu
29 kwietnia, 2017
Doświadczenie czy potencjał? Co bardziej liczy się dla rekrutera? Sprawa nie jest aż tak jednoznaczna…
Z jednej strony ważne jest, czy znasz się na tym, co miałbyś robić w firmie, ale równie ważne jest to, czy jesteś w stanie poradzić sobie z zadaniami, które będą dla Cebie nowe. Jak możesz pokazać swój wysoki potencjał na spotkaniu rekrutacyjnym?
Czym jest potencjał?
To zbiór takich cech osobowości (ale również nastawienia i postawy życiowej, umiejętności koncentracji uwagi i podejmowania decyzji), które pozwalają Ci osiągnąć wysokie wyniki w danej dziedzinie. Osoby z wysokim potencjałem do wykonywania zadań danego rodzaju będą po kilku miesiącach pracy lepiej ją wykonywać niż osoby, które spędziły nad nią tyle samo czasu, ale nie mają potencjału.
Co pokazuje, że masz potencjał?
- Przykłady zadań i prac, które udało Ci się wykonać z powodzeniem, mimo braku doświadczenia.
- Wysoki wynik w testach osobowościowych wskazujących konkretne, potrzebne na danym stanowisku cechy.
- Portfolio, zbudowane progresywnie, które pokazuje Twój rozwój.
- Przykłady z kariery zawodowej, które pokazują, że nauczyłeś się czegoś poprzez działanie bądź wyciągniecie wniosków z porażki.
- Przykłady aktywności, które pokazują, że masz inicjatywę i chęć do działania.
- Inteligentne i sprytne odpowiedzi na zadawane pytania.