Ogłoszenie rekrutacyjne w kodzie strony
Zazwyczaj firmy starają się jak najbardziej zwiększyć zasięg swojego ogłoszenia rekrutacyjnego zakładając, że im więcej osób przeczyta ogłoszenie, tym większa ilość kandydatów odpowie na nie i będzie z czego wybierać. Tymczasem Flickr.com postąpił inaczej – ukrył ogłoszenie tak, by tylko naprawdę nieliczni je znaleźli.
Flickr.com niedawno zmienił stronę www. Gdzie zatem umieścił ogłoszenie? W sekcji <head> strony (czyli tej, która w kodzie źródłowym znajduje się na samej górze- możecie to zobaczyć klikając prawym przyciskiem myszy na stronie głównej i wybierając opcję „pokaż źródło strony”.) Założenie jest takie, że żaden normalny, zwykły użytkownik nie będzie raczej patrzył na kod źródłowy strony www. Zainteresuje on jedynie osoby związane z tworzeniem stron, inżynierią oprogramowania, programistów- czyli te osoby, którymi zainteresowany jest Flickr.com. Poza tym, tego typu ukrycie ogłoszenia (i to, że ktoś je znajdzie) to dowód na to, że kandydat był na tyle zainteresowany samym Flicrem i zastosowanymi przezeń rozwiązaniami, że chciał ten kod obejrzeć.
Oczywiście tego typu ogłoszenia rekrutacyjne mają niewielki zasięg. Czy jednak chodzi o dużą ilość CV? Czy może o to, by dostać ich kilka, ale dokładnie takich, jakich pracodawca potrzebuje?
Jeśli zajmujecie się e-marketingiem, marketingiem wyszukiwarkowym lub tworzeniem stron www to przeglądajcie niekiedy sekcje <head> oglądanych stron www – to co znajdziecie, może wam zapewnić nową pracę.