Nie radzisz sobie – dlaczego słyszą to nowo zatrudnieni?
W okresie próbnym staramy się dwa razy bardziej niż kiedykolwiek indziej. Chcemy pokazać naszemu pracodawcy, że jesteśmy w stanie dobrze pracować, spełniać pokładane w nas oczekiwania i nadzieje i że warto z nami przedłużyć umowę. W tym czasie oczywiście bacznie obserwujemy nasze nowe miejsce pracy, by przekonać się czy my też chcemy tą współpracę kontynuować. Niekiedy okazuje się, że my chcemy, ale nasz pracodawca już nie. Dlaczego? Jakie błędy po stronie pracowników dostrzegają pracodawcy?
Według badań Career Builder najczęstsze powody dla których nie przedłuża się z pracownikami okresu próbnego to:
- Niska jakość wykonywanej pracy (67% powodów)
- Brak dobrej komunikacji z innymi pracownikami (60%)
- Złe nastawienie do pracy i firmy (59%)
- Problemy z przychodzenie do pracy (spóźnienia, opuszczanie pracy – 54%)
- Skargi klientów na pracownika (44%)
- Brak wykonywania pracy w terminie (44%)
Oczywiście winny jest nie tylko pracownik – winę ponosi też pracodawca, który po prostu zatrudnił nieodpowiednią osobę. Dlaczego popełnia się tego typu błędy rekrutacyjne?
Według badania CareerBuilder pracodawcy najczęściej:
- Chcą szybko zapełnić wakat – 43%
- Nie mieli odpowiedniego kandydata – 22%
- Nie wykorzystano efektywnych technik rekrutacji – 12%
- Z uwagi na kryzys zwolniono rekruterów i ci, którzy pozostali mają za dużo pracy – 10%
- Nie sprawdzono referencji – 9%
- Pracodawca nie ma dość silnej marki, by przyciągnąć dobrych kandydatów – 8%
Co czwarty pracodawca nie wie dlaczego pomylił się w ocenie – po prostu czasem się to zdarza…
A czy wy kiedyś pomyliliście się w wyborze pracodawcy? Wolelibyście nie podejmować się pracy, którą podjęliście?