Mailowe potwierdzenie spotkania rekrutacyjnego
02 stycznia, 2012
Telefon od osoby rekrutującej możemy dostać w każdym momencie – będąc jeszcze w pracy, stojąc w kolejce czy jadąc zatłoczonym pociągiem do domu. Nie zawsze mamy miejsce i przestrzeń na to, by zapisać informacje, które otrzymamy – na przykład dotyczące spotkania kwalifikacyjnego. Jak z tego wybrnąć? Poprosić o potwierdzenie spotkania mailem.
Korzystanie z poczty elektronicznej jest już standardem. CV również wysyłamy w ten sposób. Dlatego zawsze warto – o ile osoba rekrutująca sama tego nie zaproponuje – poprosić o potwierdzenie terminu spotkania mailowo. Jest to biznesowy standard, który nie powinien spotkać się z odmową ze strony osoby zapraszającej nas na spotkanie rekrutacyjne.
Prosząc o potwierdzenie spotkania mailem zyskujemy:
- pewność co do godziny i miejsca spotkania
- jasność jaka firma nas zaprosiła (nie oszukujmy się, niekiedy nie usłyszymy nazwy firmy przez telefon, a jeśli wysłaliśmy kilka bądź kilkanaście CV, to możemy nazwy od razu nie skojarzyć. Nawet jeśli poprosimy rekrutera o powtórzenie nazwy firmy, nadal możemy nie mieć jasności (bo np. przejeżdżający samochód nie pozwoli nam dokładnie usłyszeć nazwy), a dopytywanie po raz 3 czy 4 nie robi dobrego wrażenia. Jeśli osoba rekrutująca wyśle maila, to nazwa firmy na pewno się pojawi – jak nie w treści, to w stopce rekrutera bądź adresie mailowym
- dane osoby rekrutującej – dzięki temu możemy po spotkaniu wysłać maila z podziękowaniem i wiemy jak nazywa się osoba która nas zaprosiła, wiemy więc o kogo pytać w firmie i nie pomylimy się z nazwiskiem