Dlaczego firmy nie odpisują kandydatom?
01 lipca, 2015
W połowie czerwca pisaliśmy o tym, że firmy nie dbają o to, jak kontaktują się z kandydatem w trakcie rekrutacji. Nie odpowiadają na maile, nie dają informacji zwrotnej i generalnie sprawiają, że kandydat jest rozczarowany kontaktem z firmą. Dlaczego firmy tak robią, mimo iż wiedzą, że to rujnuje ich wizerunek?
Z badania, jakie przeprowadził serwis CareerBuilder The 2015 Candidate Behavior study, wynika, że najczęstsze powody braku kontaktu jakie podają firmy to:
- Poczucie, że nie trzeba wszystkim odpowiadać – 32%
- Za duża ilość kandydatów, by wszystkim odpowiedzieć – 29%
- Brak czasu – 18%
- Posiadanie wewnętrznej polityki firmy mówiącej o tym, by nie odpowiadać kandydatom – 10%
Takie zachowanie wpływa negatywnie na wizerunek firmy w oczach kandydata:
- 69% osób poszukujących pracy jest mniej skłonna do zakupu produktu lub usługi od firmy, która źle potraktowała ich podczas rekrutacji,
- 65% kandydatów nie kupi produktu od firmy, która nie odezwała się do nich po wywiadzie rekrutacyjnym,
- 58% kandydatów mówi, że rzadziej kupią produkt firmy, która nie potwierdziła nawet przesłania aplikacji,
- 45% kandydatów rzadziej kupi produkt firmy, która złożyła mu słabą ofertę pracy.
Za to z drugiej strony:
- 69% kandydatów chętniej kupi produkt firmy, która dobrze ich potraktowała w trakcie rekrutacji,
- 67% kandydatów chętniej kupi produkt, jeśli firma zadbała o to, by przez cały proces rekrutacji informować o tym, na jakim etapie jest aplikacja kandydata.
Okazuje się, że globalnie firmom opłaca się utrzymywać dobre relacje nawet z odrzuconymi kandydatami. Dlaczego zatem tego nie robią?