Firma ponowiła ogłoszenie – czy powinienem pożegnać się z marzeniem o pracy?
Jak zinterpretować to, że firma ponownie umieszcza ogłoszenie rekrutacyjne, mimo iż nie otrzymałeś jeszcze informacji zwrotnej po spotkaniu rekrutacyjnym i liczyłeś na to, że być może pracę dostaniesz?
W większości przypadków to, że firma ponownie publikuje ogłoszenie rekrutacyjne oznacza, że kandydaci, których do tej pory znaleźli i z którymi się spotkali, nie spełniają oczekiwań firmy w wystarczającym stopniu, by zatrudnić którąś z osób. Jeśli zatem byłeś na spotkaniu rekrutacyjnym i nie dostałeś jeszcze informacji zwrotnej na temat tego, czy jesteś nadal rozważany jako kandydat a firma opublikowała nowe ogłoszenie, możesz z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że jednak pracy nie otrzymasz. Nie jest to jednak reguła. Ponowna publikacja ogłoszenia może wynikać również:
- z odświeżenia ogłoszenia (firma wykupiła ogłoszenie na 4 tygodnie, które po dwóch tygodniach odświeża się automatycznie – rozmową z tobą była przeprowadzona na początku rekrutacji, zatem proces trwa, nie zostałeś odrzucony, ale jednocześnie firma nadal gromadzi CV (zatem może znaleźć się kandydat lepiej spełniający kryteria).
- z braku komunikacji między managerem a działem HR – dział HR nie dostał od kierownika działu jasnej informacji, że kierownik zdecydował się na kandydata, więc publikuje ogłoszenie „na wszelki wypadek”.
W takiej sytuacji możesz bez oporów zadzwonić do firmy (pod warunkiem, że minął już termin informacji zwrotnej na który się umówiliście) i zapytać o to, czy Twoja kandydatura jest nadal rozważana. Nie ma większych przeciwwskazań do tego, byś powiedział, że widziałeś nowe ogłoszenie rekrutacyjne (widać, że masz rękę na pulsie) i chcesz wiedzieć na jakim etapie jest rekrutacja.