Dźwięk telefonu komórkowego na rozmowie – jak interpretuje to rekruter?
Wydaje ci się, że dzwoniący telefon na rozmowie kwalifikacyjnej to przecież nic takiego? Telefony są tak popularne, że przecież trudno pamiętać o wyłączaniu dzwonka? Niestety – dzwoniący (a nawet wibrujący telefon) to informacja, którą przekazujemy naszemu rozmówcy. I to taka, której może nie chcielibyśmy jednak przekazywać. Jak dzwoniący telefon interpretują rekruterzy?
Jeśli podczas spotkania rekrutacyjnego, kandydatowi dzwoni telefon, rekruter intepretować może to jako:
- Brak kultury osobistej i umiejętności zachowania się w sytuacjach biznesowych (czyli kandydat nie nadaje się do pracy z klientem),
- Roztrzepanie i brak przygotowania do spotkania (czyli kandydat może mieć problem z realizacją zadań),
- Brak zainteresowania ofertą pracy (skoro nie zadał sobie trudu przygotowania się do spotkania).
Dzwoniący telefon to nie jedyny problem u kandydatów. Wielu posuwa się nieco dalej – i sprawdza, kto dzwoni. Takie zachowanie odbierane jest jako:
- Brak zainteresowania rozmową z rekruterem (a wtedy on również traci zainteresowanie),
- Chęcią wyjścia z sytuacji w jakiej znajduje się kandydat (czyli coś mu się nie podoba w obszarze prowadzonej rozmowy),
- Brakiem ustalenia rozmowy jako własnego priorytetu (co może oznaczać albo trudności z priorytetyzacją zadań w ogóle albo brak chęci do pracy).
Ważne – te same zasady obowiązują obie strony! Również rekruter nie powinien mieć włączonego telefonu bądź odbierać go w trakcie spotkania.