Czego potrzeba by odnieść sukces na tym stanowisku?
To pytanie, zadane podczas spotkania rekrutacyjnego, może pomóc ci zdobyć wymarzoną pracę!
Kiedy idziesz na rozmowę kwalifikacyjną, Twoim celem jest zdobycie pracy. Celem Twojego potencjalnego pracodawcy jest zdobycie jak najlepszego i najbardziej efektywnego pracownika. Pracodawca chce wiedzieć, że osoba, której będzie płacić, przyniesie do firmy wartość, a jej praca przełoży się na lepsze wyniki finansowe firmy. Dlatego tak dużą uwagę, pracodawca zwraca na motywację, zaangażowanie i chęć odniesienia sukcesu w nowej pracy.
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej, ważne jest nie tylko to, jak odpowiadasz na zadane pytania, ale również to, w jaki sposób je zadajesz. Wykorzystaj moment i pokaż, że poważnie myślisz zarówno o firmie jak i o swojej roli jako pracownika. Pytaniem, które spełnia obie te funkcje i jednocześnie daje ci mnóstwo informacji na temat potencjalnego pracodawcy, jest pytanie o to, co jest konieczne do odniesienia sukcesu w firmie. W jaki sposób, pracodawca (tudzież kierownik) wyobraża sobie idealnego pracownika za 3-6 miesięcy. Czego oczekuje?
Tak zadane pytanie pokazuje, że:
- poważnie myślisz o firmie
- chcesz się z nią związać
- zależy ci na tym, by dobrze wykonywać swoją pracę
- chcesz mieć poczucie sukcesu
- chcesz wiedzieć czego oczekuje pracodawca by poważnie przemyśleć ewentualną ofertę
- ważne są dla ciebie nie tylko twoje oczekiwania względem pracy, ale również to, na ile jesteś w stanie spełnić oczekiwania pracodawcy.
Wysłuchaj uważnie odpowiedzi – pozwoli ci ocenić, czy to, co proponuje pracodawca jest w zgodzie z tym, czego ty sam oczekujesz po pracy.