Czego od swoich pracodawców oczekują Polacy?

Nie tak dawno pisałam o tym, czego oczekują od pracodawców pracownicy z krajów BRIC, Ameryki i Europy – w zależności od kraju zamieszkania, od naszego pracodawcy oczekujemy różnych profitów- a to wysokiego wynagrodzenia, a to stabilności zatrudnienia, a to z kolei możliwości łączenia pracy z życiem prywatnym, tak by praca nie zdominowała nas całkowicie – a czego oczekują Polacy?

Serwis wynagrodzenia.pl przeprowadził wśród Polaków ankietę, pytając ich o oczekiwania wobec pracodawców. Nikogo nie zdziwi chyba pierwsze miejsce w rankingu – wysokie wynagrodzenie. Na pierwszym miejscu ten aspekt pracy stawia 15,5% badanych. Niewiele jednak mniej, uzyskała dobra atmosfera w pracy – 12,6%. Trzecie miejsce to kompetentni przełożeni – oczekuje ich 8,7% pracowników. Pracownicy chcą mieć też poczucie sensu wykonywanej pracy -7,2%. Pierwszą piątkę oczekiwań zajmują zaś szkolenia i możliwość rozwoju. Co ciekawe, dostęp do szkoleń i kursów najważniejszy jest u tych osób, które pracują nie dłużej niż pięć lat.

Wysokich zarobków oczekują głównie ludzie młodzi – chcą oni mieć pewność posiadania perspektywy zarobkowej. Być może fakt przywiązywania mniejszej wagi do atmosfery pracy u takich osób, jest związany z tym, że będąc na początku drogi zawodowej, nie zetknęli się jeszcze oni z kiepską atmosferą i nie mają jasności, jak źle pracuje się w firmie, w której atmosfera jest pełna mobbingu i stresu. Kompetentnych przełożonych częściej oczekują ludzie starsi stażem – być może również, oczekiwanie to wynika z doświadczenia zawodowego i posiadania już przez osoby starsze stażem świadomości tego, jak wygląda praca przy managerze, który nie zna się na zakresie swoich zadań, jest niesłowny i nie potrafi zarządzać zespołem.

A czy wy zmienilibyście coś w układzie najważniejszych oczekiwań Polaków? Czy dla was w pracy ważne są jeszcze inne rzeczy?