Ile czasu powinieneś mówić na rozmowie rekrutacyjnej?

Three businessmen talkingSłowotok lub równoważniki zdań podczas rozmowy rekrutacyjnej nie dadzą ci możliwości „wygrania” spotkania rekrutacyjnego. Ile zatem czasu mówić? Jak zarządzić czasem podczas rozmowy rekrutacyjnej?

Idealnie prowadzona rozmowa rekrutacyjna to około 60% czasu kandydata spędzonego na mówieniu i 40% czasu spędzonego na słuchaniu. Oczywiście zależy to również od rekrutera – niektórzy z nich lubią mówić tak bardzo, że mówią więcej niż kandydaci. Inni, prawie wcale się nie odzywają, zarzucając jedynie kandydata kolejnymi pytaniami.  (W takiej sytuacji dobrze jest wciągnąć rekrutera w rozmowę, zadając mu pytania o pracę lub firmę).

Dlaczego taka proporcja jest najlepsza? Bo buduje dialog i sprawia, że między osobą prowadzącą wywiad a kandydatem tworzy się więź i obie strony zaczynają sobie bardziej ufać.  A poczucie lubienia kogoś  i zaufanie do niego – w procesie rekrutacji jest niezwykle ważne. Daje podstawę do tego by w ogóle myśleć o tym, by właśnie ta osobę zaprosić do współpracy.

Tagi: