Robię prywatę w pracy bo nie mam na nią czasu po pracy!

Pracodawcy płacą nam za 8 godzin pracy i chcieliby, byśmy te 8 godzin wykorzystywali właśnie na pracę na rzecz zatrudniającej nas firmy. Mało jednak który pracownik przepracowuje pełne 8 godzin (poza tymi, którzy mają tak dużo obowiązków, że i tak siedzą po godzinach). Na co marnujemy czas i jakie mamy na to wymówki?

Bardzo ładną wizualnie infogafikę na temat tego jak marnuje się czas pracy w USA przygotowała firma Online Courses. Okazuje się, że Amerykanie marnują najwięcej czasu na surfowanie po internecie, pogaduchy z pracownikami i prowadzenie własnego biznesu w ramach godzin pracy. Ciekawe ile w Polsce marnuje się na te czynności czasu? Dane mamy bardzo różne – z badania Sedlak&Sedlak wynika, że do marnowania czasu w pracy przyznaje się 27% pracowników, ale są analizy z których wynika, że czas marnuje nawet 60% pracowników. Na co najczęściej? Podobnie jak w przypadku osób z USA najpopularniejszy jest Internet i plotkowanie, ale chętnie też przegadujemy czas przez telefon rozmawiając ze znajomymi.

A dlaczego marnujemy? Amerykanie uważają, ze głównie dlatego, iż nie mają po pracy wystarczającej ilości czasu oraz mają za mało zadań w firmie. Polacy robią to najczęściej dlatego, że … wszyscy tak robią (nasz naród ma jednak w sobie coś z lemingów). Tylko 18% Polaków uważa, że marnowanie czasu w pracy jest niestosowne.

A jak wy uważacie?

Tagi: