Ogłoszenie rekrutacyjne przez radio?
Czy słyszeliście kiedyś ogłoszenie rekrutacyjne przez radio? Ja niestety nie. Niestety – bo radio wydaje się wprost wymarzonym narzędziem do tego, by wykorzystywać je właśnie do tego celu.
Dlaczego? Radia słuchamy w pracy – zatem ogłoszenie nadane przez radio ma szansę dotrzeć do tych osób, które w czasie pracy (oraz poza nim) nie przeglądają ogłoszeń rekrutacyjnych w serwisach z propozycjami pracy. Taką rekrutacyjną reklamę może usłyszeć zatem osoba, która jest tak zwanym kandydatem pasywnym i dowiedzieć się o nowym stanowisku pracy oraz ofercie.
Okazuje się, że ogłoszenie rekrutacyjne nadane przez radio ma 40% większe szanse na dotarcie do kandydatów niż reklama w prasie czy w serwisie rekrutacyjnym.
Największe efekty przynosi rekrutacyjna reklama radiowa, kiedy nadawana jest w niedzielę wieczorem (bo wtedy pracownicy już się źle czują z tym, że muszą na drugi dzień iść do pracy), w poniedziałki i we wtorki (to te dni, kiedy najbardziej nienawidzimy swojej pracy – im bliżej końca tygodnia i weekendu, tym jest lepiej).
Oczywiście a by ogłoszenie rekrutacyjne było skuteczne musi wykorzystać taką stację radiową, jakiej słuchacie – jakie mielibyście zatem dla pracodawców propozycje?
fot.:Kris Peterson/sxc.hu