Odrzucone CV wpływa na decyzje zakupowe?

Czy jeśli firma produkująca np. batoniki lub szampony odrzuciłaby Twoje CV w procesie rekrutacji, to przestałbyś kupować jej wyroby? Czy brak propozycji pracy od firmy FMCG może wpłynąć na „lubienie marki” przez kandydata?

Serwis Employer Branding Today zapytał swoich użytkowników o to, czy fakt nie dostana się do pracy w firmie może zmienić decyzje zakupowe. Okazało się, że i owszem. Wprawdzie dla 36% kandydatów, odrzucenie ich CV nie wpłynie na rodzaj wybieranych przy zakupach produktów, ale ponad połowa badanych 53% uważa, że zaczęłaby kupować mniejszą ilość produktów firmy, która ich nie chciała. 11% badanych zdecydowanie przestałoby kupować produkty marek należących do firmy.

Firmy FMCG to zaledwie część pracodawców a aplikujący do pracy w tych firmach kandydaci stanowią zaledwie niewielki procent wszystkich konsumentów kupujących produkt danej firmy. Nie zmienia to faktu, że firmy które odpowiadają za dostępne w marketach marki, powinny tym mocniej starać się, aby osoby które zostaną odrzucone w procesie rekrutacji otrzymały takie informacje zwrotne, by nie poczuły się przez firmę zignorowane – dotyczy to np. kontaktu po spotkaniu rekrutacyjnym czy nawet maila z informacją o tym, że CV nie przeszło selekcji.

Tagi: