Nietypowe szukanie pracy za pomocą „action figures”
Jak się wyróżnić spośród setek przesyłanych CV? Może wysyłając do firmy coś nietypowego? Szwedzki fotograf Jens Lennartsson postanowił zamiast CV wysłać plastikową figurkę ze swoją podobizną.
Jens Lennartsson uznał, że codziennie dyrektorzy kreatywni w agencjach i redakcjach dostają dziesiątki CV i portfolio, których nawet nie mają czasu oglądać. Trzeba mieć naprawdę niezłe szczęście, by portfolio grafika czy fotografa zostało dokładnie obejrzane. Dlatego wpadł na pomysł, że musi się jakoś wyróżnić wśród innych kandydatów. Jak? Otóż wpadł na ciekawy pomysł – zamówił 400 plastikowych figurek typu action figures, ale przedstawiających jego samego. Zapakował je do kartonowych pudełek i wysłał do dyrektorów kreatywnych.
Figurki zrobił na zamówienie (w Chinach), a opakowania zaprojektował sam – na pudełku (jak widzicie na zdjęciu) umieścił skrótowe CV, a w środku umiścił skrótowe portfolio w formie niewielkiej, składanej mapy. Taka forma prezentacji zainteresowała zaś dyrektorów kreatywnych na tyle, że zapoznali się z jego pełnym portfolio.