Negatywna informacja zwrotna lepsza niż jej brak
Czy Twój szef daje ci informację zwrotną na temat Twojej pracy? Nie? No to pewnie jesteś mało zaangażowany w pracę. Nawet negatywna informacja na temat wyników w pracy, i podejścia do niej i tego co robisz w pracy jest lepsza niż jej brak.
Każdy pracownik potrzebuje informacji zwrotnej od swojego managera. Dzięki temu wiemy co robimy źle, co dobrze, możemy poprawić jakość naszej pracy. Każdy też lubi być doceniany i chce by jego praca była zauważana. Jeśli pracodawca takich informacji nie udziela, to dość szybko tracimy zaangażowanie. Z badań wynika, że wśród osób, które nie otrzymują informacji zwrotnej od swojego szefa aż 98% jest niezaangażowanych w pracę!
Co ciekawe, wydawałoby się, że szef, który ciągle daje nam uwagi dotyczące tego jakie mamy słabe strony i co powinniśmy poprawić będzie mocno demotywujący – w końcu kiedy stale ktoś nas strofuje nie czujemy się najlepiej. Tymczasem okazuje się, że nawet taka sytuacja, w której stale ktoś wytyka nam słabe punkty jest lepsza niż brak informacji. Osoby, których szefowie skupiają się przede wszystkim na ich słabych stronach są i tak 20 razy bardziej zaangażowani niż ci, którzy nie dostają żadnej informacji zwrotnej. Najlepiej na zaangażowanie działa oczywiście to, kiedy nasz szef nas chwali – pracownicy, których przełożeni skupiają się na mocnych stronach pracowników podczas dawania im informacji zwrotnej, są aż 30 razy bardziej zaangażowani i mają więcej zapału, kreatywnych pomysłów i ogólnie radzą sobie lepiej (dzięki czemu częściej zasługują na pochwały).
Jeśli wasz szef nie daje wam feedbacku wyślijcie mu ten tekst!