Młodzi pracownicy nie potrzebują social media w pracy
Wyłączać Facebooka i Naszą –Klasę, czy nie? Z jednej strony możliwość oderwania się na chwilę w pracy od pracy i zobaczenia co słychać u znajomych poprawia produktywność w pracy. W nadmiarze, poważnie zaburza efektywność, pracownicy zamiast pracować, grają bowiem w Farmville lub biorą udział w konkursach. Badania mówią o tym, że ograniczanie dostępu do Internetu pracownikom wcale im się nie podoba, ale jak twierdzi firma Decode w raporcie Decoding Social Media at Work, najmłodsi pracownicy wcale nie pragną mieć dostępu do Facebooka w pracy. I bądź tu pracodawco mądry. Blokować czy nie?
Według raportu przygotowanego przez Decode i obejmującego brytyjski, amerykański i kanadyjski rynek pracowników, przedstawiciele młodego pokolenia pracowników (czyli w wieku do 34 lat) wcale nie są tak uzależnieni od mediów społecznościowych w pracy jak mogłoby się wydawać. Zaledwie 26% kobiet i 34% mężczyzn uważa, że firma powinna pozwalać na dostęp do social media w pracy.
Jednocześnie, młodzi pracownicy chcieliby, by firma w ich aktywność w ramach social media się nie wtrącała i sprawdzała tego, jak pracownik się na własnym, prywatnym profilu zachowuje. Jest to ważne dla 45% kobiet i 33% mężczyzn.