Idealny podpis mailowy w mailu do pracodawcy
Wprawdzie coraz więcej aplikacji wysyłanych jest za pomocą systemów rekrutacyjnych, to jednak nadal wysyłamy wiadomości do pracodawców bezpośrednio drogą mailową. Wielu kandydatów nie pamięta o tym, by stworzyć na tę okoliczność odpowiedni podpis w mailu. A to dodatkowa opcja na to, by zbudować pozytywny i profesjonalny wizerunek.
Wprawdzie brak jakiegokolwiek podpisu w mailu (czy o gorsza pusty mail z CV) zdarza się coraz rzadziej, ale o tym, by w stopce maila umieścić odpowiednio przygotowany podpis pamięta jeszcze mniejsza ilość kandydatów. Tymczasem to oznaka profesjonalnego podejścia i ogłady biznesowej (a przecież wysłanie CV to nie przyjacielski mail tylko właśnie biznes).
Jak stworzyć idealny podpis mailowy i jakie informacje powinien zawierać?
Przede wszystkim pamiętajmy o takich danych jak:
- Imię i nazwisko
- Numer telefonu
- Adres email
Te trzy dane już wystarczą by stworzyć profesjonalny podpis pod mailem i dostarczyć wszystkie niezbędne informacje. Jeśli jednak chcesz zrobić naprawdę dobre wrażenie, warto rozważyć:
- Adres www portfolio, własnej strony www lub linka do sieci społecznościowych (np. profilu na LinkedIn czy prezentacji. Innymi słowy – jeśli masz cokolwiek, co daje rekruterowi więcej informacji o tobie (i o pożądanych informacji) to warto w stopce załączyć link,
- Zdjęcie – może zostać dołączone (zwłaszcza, jeśli masz takie, na którym wyglądasz sympatycznie i profesjonalnie). Będziesz wydawać się rekruterowi bardziej „znajomy”.
- Motto – możesz dodać motto, które oddaje Twoją filozofię pracy bądź życia – zawsze to jakaś dodatkowa informacja, która brzmi ciekawie i buduję Twój wizerunek.
- Hasło reklamowe – czyli jednozdaniowe podsumowanie tego kim jesteś, np. „skuteczny handlowiec z doświadczeniem w IT”. (uwaga – nie dajemy nigdy i hasła i motta w jednym podpisie.
- Grafika – jeśli chcesz, możesz pobawić się warstwą wizualną – sprawić, by podpis był bardziej widoczny. Pamiętaj jednak, że nie każdy go otworzy, zatem nie zawsze jest to świetny pomysł (choć sprawdzi się w przypadku grafików, speców od reklamy i marketingu).
Jak stworzyć takie podpisy jak na zdjęciach np. za pomocą serwisu newoldstamp.com
fot. :newoldstamp.com