Jak dostać pracę w Airbnb?
Czyli dlaczego opłaca się zrobić niestandardowe CV i poświęcić nieco czasu na zdobycie wymarzonej pracy.
Dziś opowieść o tym, jak upór, konsekwencja i pomysłowość mogą przełożyć się na to, że znajdziesz prace marzeń. Wystarczy, że zadziałasz tak, jak Nina Mufleh.
Nina pochodzi ze Środkowego Wschodu. Rok temu przeprowadziła się do San Francisco i wymarzyła sobie pracę w startupie Airbnb (wynajem powierzchni mieszkalnej przez użytkowników serwisu). Wysłała w ciągu roku kilka razy aplikację, ale nigdy nie dostała zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Zamiast zrezygnować (jak zrobiłaby większość ludzi), Nina uparła się, że pracę zdobędzie. Zrobiła zatem research i przygotowała specjalna stronę internetową, by zachwycić prezesa firmy. W ramach projektu wykonała:
- Stronę www wyglądającą tak jak strona Airbnb
- Wykonała analizę biznesową i research wdrożenia systemu również na bliskim wschodzie
- Przygotowała plan biznesowy wdrożenie i powody, dla których firma powinna zainteresować się rejonem Środkowego Wschodu
- Zawarła na stronie informacje o sobie i powodach aplikowania do firmy
Szef się tak zachwycił, że się na rozmowę kwalifikacyjną oczywiście dostała.
Jaki był klucz do sukcesu? Pomijając kreatywność, Nina zrobiła jedną, bardzo wżną rzecz- pokazała firmie konkretną wartość. Nie skupiła się na tym, co firma może zrobić dla niej (rozwój, dobra atmosfera w pracy itd.) ale na tym, co ona może zrobić dla firmy (korzystając z wiedzy, języka doświadczenia, może wprowadzić firmę na rynki Środkowowschodnie). I jakie zyski z tego tytułu będzie mieć firma.
Jaki wniosek dla was? Otóż dla pracodawcy zawsze jego własne zyski (firmowe) będą ważniejsze niż wasze personalne korzyści. Dlatego musicie go przekonać, że to o nim musicie myśleć jeśli chcecie dostać pracę. A nie o tym, co wy zyskacie. Jasne?