Dopasuj zdjęcie w profilu społecznościowym do pracy jaką chcesz zdobyć

Z profesjonalnych serwisów społecznościowych typu Goldenline czy LinkedIn korzysta bardzo wielu rekruterów lub head-hunterów. Dobrze wypełniony profil może zaowocować propozycjami pracy. Warto zatem zadbać o wizerunek w tym serwisie – również z poziomu fotografii jaką w nim umieścisz.

Wielu użytkowników serwisów tego typu, umieszcza jako zdjęcie profilowe dość nieformalną fotografię w luźnym, nie biznesowym stroju. Tymczasem profesjonalne serwisy społecznościowe głównie służą temu, by szukać opcji na pracę lub współpracę. Dlatego efektywniej jest umieścić takie zdjęcie, na którym wyglądasz tak, jak wyglądałbyś w pracy, którą chcesz zdobyć. Jeśli przykładowo, twoja przyszła posada zakładałaby noszenie garnituru – zamiast nieformalnego zdjęcia umieść fotografię w garniturze i daj pracodawcy zobaczyć, jak na co dzień wyglądałbyś jako jego pracownik. Jeszcze lepszy efekt uzyskamy w zawodach, w których istnieją charakterystyczne stroje dla danego zawodu – np. kucharz, może umieścić zdjęcie w kucharskiej koszuli lub fotografując się przy pracy – np. opiekunka do dzieci, może umieścić swoje zdjęcie na tle pokoju pełnego zabawek lub w towarzystwie dzieci, którymi się zajmuje. Taki zabieg daje prosty efekt psychologiczny – pozwala wyobrazić sobie ciebie jako pracownika nieco pełniej, niż kiedy pracodawca czy head-hunter widzi twoje zdjęcie w zwykłej sukience czy dresie.

Tagi: