Dekolt w zdjęciu do CV popłaca?
Niestety, to co zaraz przeczytacie pokazuje, że kompetencje kompetencjami, ale kiedy chodzi o zatrudnianie kobiet, to nadal liczy się uroda i sex-appeal. Z francuskich badań wynika, że kobiety, które na zdjęciu w CV mają głębsze dekolty są chętniej zapraszane na rozmowy kwalifikacyjne.
Różnica w podejściu do dekoltu kandydatek jest niestety spora. Z analizy, którą przeprowadził Sevag Kertechian z Sorbony wynika, że większy dekolt to aż 5 razy większa szansa na rozmowę kwalifikacyjną. Przynajmniej jeśli chodzi o stanowisko sprzedawcy i 4 razy na accounta w porównaniu do kobiet, które były na zdjęciu ubrane bardziej konserwatywnie.
Okazuje się, że generalnie seksowny strój na zdjęciu pomaga kobiecie przejść pierwsze sito kwalifikacji – oczywiście, tylko do momentu, kiedy strój jest seksowny, ale elegancki, a nie prowokacyjny.
Dla pocieszenia warto dodać, że dekolt nie musi być bardzo głęboki – w badaniu wykorzystano zdjęcia tych samych kobiet, tyle że w wersji „sexi” miały dekolt w serek, a w wersji tradycyjnej – okrągły. Badania wykonano porównując ilość zaproszeń na rozmowę kwalifikacyjną po wysłaniu 100 CV w każdej z wersji. Oczywiście, twórcy podkreślają, że badania dotyczą jedynie pierwszego etapu rekrutacji (czyli zaproszenia na rozmowę). Zwróćmy także uwagę, że były przeprowadzone we Francji, zatem może tu istnieć różnica w postrzeganiu tego, co atrakcyjne bądź eleganckie.
Źródło: livescience.com