Ile czasu czytamy ogłoszenie rekrutacyjne?
Ile czasu poświęcasz na przeczytanie ogłoszenia o pracę, zanim zdecydujesz czy wysłać CV?
Badania przeprowadzone przez The Ladders wskazują, że średnio kandydaci spędzają na czytaniu ogłoszenia rekrutacyjnego mniej niż minutę i w tym czasie podejmują decyzję, czy aplikować, czy też nie.
Jak często się mylą?
Z wykorzystaniem metody eye tracking (czyli mierzenie ruchu gałek ocznych podczas czytania ogłoszenia rekrutacyjnego) specjaliści The Ladders orzekli, że błąd następuje w 62 proc. przypadków, czyli na 10 ogłoszeń, w stosunku do których kandydaci uważają, że spełniają kryteria, w rzeczywistości spełniają je w przypadku 4.
Kandydaci najczęściej czytają informacje zawarte na samym początku ogłoszenia i rzadko kiedy doczytują do końca. A to właśnie pod koniec ogłoszenia można znaleźć wytyczne dotyczące wymaganych kwalifikacji. Zatem za niedopasowane CV odpowiedzialność ponoszą obie strony – kandydaci nie czytają ogłoszeń uważnie, a rekruterzy przygotowują je schematyczne, nie dbając o to, by kandydaci chcieli je przeczytać.