CV sekretarki – kilka zasad
26 czerwca, 2015
Szukasz pracy na stanowisku sekretarki / asystentki? Na takie ogłoszenie rekrutacyjne (zwłaszcza jeśli pracodawca nie ma określonych wymagań w postaci konieczności znajomości rzadszego języka czy określonego oprogramowania) potrafi przyjść kilkaset CV. Jak się wyróżnić i jak przygotować idealne CV?
Niezależnie od specyficznych wymagań określonego pracodawcy, od każdej sekretarki wymaga się:
- Doskonałego zorganizowania (to stanowisko jest potrzebne właśnie po to, by zorganizować pracę szefa bądź biura),
- Bezbłędnego pisania i opanowania podstawowych programów biurowych, umiejętności tworzenia pism formalnych.
- Terminowości (bo to sekretarka ma pamiętać o kalendarzu szefa)
- Prezencji (zwłaszcza jeśli w ramach obowiązków jest kontakt bezpośredni z klientami bądź kontrahentami)
- Komunikatywności (bo szef musi się móc z asystentką dogadać)
Twoje CV musi zatem te kompetencje odzwierciedlać. W jaki sposób?
- Idealne formatowanie – w przypadku CV sekretarki oznacza nie tylko użycie jednolitej czcionki, jasność dat i innych szczegółów, ale również pokazanie własnego zorganizowania poprzez to, w jaki sposób zorganizujesz informacje w CV. Wykorzystaj zatem nagłówki, oddziel sekcje kolorem, wypunktuj obowiązki, podkreśl lub pogrub najważniejsze informacje.
- Doskonałe zdjęcie – musisz na zdjęciu wyglądać sympatycznie i schludnie. W Twoim przypadku, w CV nie może znaleźć się zdjęcie w t-shircie (dopuszczalne np. na stanowisko sprzedawcy w markecie czy programisty).
- Brak jakichkolwiek błędów i literówek –takie błędy zawsze są niemile widzialne, ale w przypadku sekretarki całkowicie dyskwalifikują.
- Jasności wyrażania myśli – unikaj pleonazmów i górnolotnych sformułowań w Liście Motywacyjnym. Bądź bezpośredni, ale jednocześnie biznesowo-formalny.
Jak się wyróżnić?
- Dodaj do CV referencje
- Wprowadź nieco koloru (byle nie za dużo – wystarczą nagłówki w innym kolorze lub cienka kolorowa linia oddzielająca poszczególne sekcje)
- Dołącz link do prezentacji online (która nie tylko zaprezentuje twoje kompetencje ale również pokaże, jak świetnie radzisz sobie z PowerPointem lub Prezi).