Coraz częściej szukamy pracy przez media społecznościowe
Choć powoli na świecie widać spadek zainteresowania Facebookiem i boom na zakładanie w nim kont nie jest już tak mocny jak przez kilka ostatnich lat, to osoby, które korzystają z tej sieci społecznościowej rzadko rezygnują i likwidują konto. Facebook coraz częściej widać też zainteresowanie poszukiwaniem pracy przez Facebooka – zarówno poprzez publikowanie informacji o poszukiwaniu pracy, jak i na grupach dyskusyjnych a nawet poprzez wykupywanie reklam.
Z badań opublikowanych w biznes.newseria.pl wynika, że co piąty pracodawca korzysta z mediów społecznościowych przy szukaniu pracowników. To nadal w porównaniu do zachodu niezbyt wiele, ale widać, że trend rośnie. Coraz chętniej wykorzystują społeczności również kandydaci – choć głównie uciekają się tu do tzw. profesjonalnych mediów społecznościowych, czyli serwisów poświęconych łączeniu pracodawców z pracownikami (np. LinkedIn).
A czy wam zdarzyło się szukać pracy w Facebooku lub na Twitterze?