Aktywne linki w CV
Coraz więcej firm posiada własne strony internetowe. Tak naprawdę, trudno spotkać firmę, która strony www by nie posiadała. Większość firm w których pracujemy, własne witryny ma, wykorzystajmy to więc w CV, ułatwiając rekruterom zapoznanie się z profilem firmy w której pracowaliśmy.
Wynotowując w CV miejsca w których pracowaliśmy, warto przy okazji, wrzucić link do strony www naszego pracodawcy. To pozwoli rekruterowi na szybkie zapoznanie się z firmą, w której pracowaliśmy i jej profilem. Bardzo często, kandydaci do pracy umieszczają w CV jedynie nazwę stanowiska oraz nazwę firmy, nie określając jaka jest to branża, a to może być dla rekrutera czy szefa dość istotne – link do strony pomaga w zapoznaniu się z profilem firmy i tworzy bardziej profesjonalne wrażenie.
Czy rekruter nie może sam sobie znaleźć firmy jeśli mu na tym zależy? Teoretycznie może. Bywa jednak tak, że jest to utrudnione – istnieje kilka firm o takiej samej nazwie bądź strona www pracodawcy została dopiero stworzona i jeszcze nie „wyszukuje się dobrze” w wyszukiwarce.
Kiedy nie dawać linka?
Kiedy pracowaliśmy dla firmy o tak dużej renomie, że każdy wie, czym dana firma się zajmuje (banki, producenci FMCG, duże korporacje).
Kiedy strona naszej firmy, woła o pomstę do nieba – wtedy na zasadzie efektu halo, możemy stworzyć poczucie bycia tak samo nieprofesjonalnymi jak strona www naszej firmy.