9 rzeczy, których nie powinieneś trzymać na swoim biurku
W teorii Twoje biurko to Twoje królestwo i możesz na nim trzymać co chcesz. W praktyce jednak, do Twojego biurka podchodzą koledzy z pracy a nieraz również szef – to co na nim zobaczą będzie wpływać na to, jak Cię postrzegają. Jest zatem kilka rzeczy, które nie powinny nigdy znaleźć się na Twoim biurku (a które niestety często można spotkać w typowym biurze)
1. Resztki jedzenia
Zjadłeś jabłko, a obok komputera pyszni się ogryzek? Kubek po jogurcie za godzinę zacznie żyć własnym życiem? Na wpół obgryziona kanapka z wyciekającym majonezem odbiera apetyt kolegom, zapach kanapki ze sznyclem bynajmniej nie nastraja pracowników przyjaźnie? Przy biurku jeść się nie powinno – nie tylko wygląda to nieestetycznie, ale jest również zagrożeniem dla czystości biurowego sprzętu. Nie mówiąc już o tym, że samo biurko to siedlisko bakterii. Jeśli jednak musisz już stołować się bezpośrednio w miejscu pracy to zadbaj przynajmniej o to, by natychmiast po zakończeniu konsumpcji wyrzucić resztki. Dzięki temu reszta pokoju nie będzie oglądał (i czuła) Twojego obiadu przez pół dnia.
2.Zużyte chusteczki higieniczne
Masz katar? Współczujemy. Nawet mocny nie usprawiedliwia jednak stosu zużytych chusteczek na stole. Jeśli nie masz pod ręką kosza na śmieci, schowaj pod biurkiem niewielką reklamówkę, w której będziesz trzymać zużyte chusteczki lub dbaj o to, by każdorazowo jednak ją wyrzucić. Pod żadnym pozorem użytej chustki nie zostawiaj na biurku. nie chodzi to jedynie o rozsiewanie zarazków, ale przede wszystkim o to, że taki widok jest po prostu wysoce niesmaczny dla osób, które wraz z Tobą przebywają w jednym pokoju.
3.Odważne zdjęcie Twojej dziewczyny
Masz piękną dziewczynę? Gratuluję! Trzymanie jej zdjęcia na biurku nie jest jeszcze przestępstwem, ale jeśli zdjęcie to odkrywa nieco zbyt wiele oczom Twoich kolegów, to już nie wygląda to dobrze. Pewne prywatne sprawy warto zachować dla siebie. Chyba, że pragniesz by Twoje koleżanki z pracy nie chciały ci w niczym pomagać, a koledzy zbyt często zamiast do Ciebie zwracali się do zdjęcia Twojej lubej.
4.Rysunki Twojego dziecka z etapu bazgrot
Często spotykane u zauroczonych rozwojem dziecka matek. O ile raz na czas możesz pokazać zdjęcie Twojej latorośli w telefonie koleżankom z pracy, o tyle obkładanie biurka gadżetami związanymi z dzieckiem i prezentowanie ich każdemu, kto zbliży się do biurka jest po prostu nieprofesjonalne i sprawia wrażenie, że tak naprawdę praca cię nie interesuje i tylko marzysz o powrocie do domu i do dziecka. I nawet jeśli tak jest, to naprawdę nie chcesz, by szef miał tego jasność – zwłaszcza jeśli planujesz rozwój kariery.
5.”Durnostojki” w postaci zabawek
Jeśli jesteś kolekcjonerem figurek z jajek z niespodzianką zostaw je w domu. Trzymanie na biurko kolekcji „durnostojek” i zabawek nie przystoi profesjonalnemu pracownikowi. Jedna ulubiona „zabawka” jeszcze przejdzie, ale cały ich rządek zdecydowanie nie. Jeśli nie musisz, nie trzymaj niczego – co mogłoby sprawiać wrażenie, że jeszcze nie wyrosłeś z pieluch – na biurku.
6.Portfel
Leżący na biurku portfel to okazja – zwłaszcza w biurach, do których przychodzą petenci – do tego by ten portfel stracić. Nawet jednak jeśli do Twojego biura nie przychodzi nikt obcy, to leżący na biurku portfel może niekiedy zbyt wiele powiedzieć o nas – zwłaszcza jeśli jesteśmy tuż po wypłacie. Kiedy do naszego biurka podchodzą koledzy z pracy, to leżący na biurku portfel może powodować ich dyskomfort – zwłaszcza, jeśli leży tuż obok ich rąk czy miejsca siedzenia. Miejsce portfela – nawet eleganckiego – jest w damskiej torebce lub w kieszeni marynarki.
7.Torebka damska
W biurach, w których do biurek nie ma dołączonych kontenerków na prywatne drobiazgi, kobietom zdarza się po przejściu do pracy kłaść torebkę na stole (zgodnie z zasadą, że nie powinna leżeć na ziemi). Jeśli kompletnie nie masz miejsca na torebkę, to zadbaj o to, by była mikroskopijna, a jeszcze lepiej zrobisz, jeśli kupisz do pracy torebkę na pasku i będziesz ją wieszać na oparciu siedzenia.
8.Stos papierów
Coraz rzadziej spotykamy się w biurach ze stosami dokumentów – sporo ważnych danych przechowujemy w formie plików na komputerze. Jeśli jednak twoje stanowisko wymaga tego, by większość danych drukować, zadbaj o uporządkowanie ich w segregatorach i plastikowych rynienkach. Stosy zalegających na biurku rzeczy tworzą wrażenie bałaganu i chaosu – zamiast wyglądać na człowieka zapracowanego, wyglądasz jak osoba nie radząca sobie w pracy i chaotyczna.
9.Kilka brudnych kubków po kawie
Po dwóch godzinach w pracy siadasz z kolejnym kubkiem kawy przed monitorem, ale zapomniałeś poprzedni kubek wstawić do zmywarki lub zlewu? Pod koniec dnia na Twoim biurku piętrzy się stos brudnych kubków i filiżanek? Taki widok wygląda po prostu odstręczająco dla twoich kolegów i szefa. Nie tylko Twoje biurko wygląda na brudne – ale ty prezentujesz się (mówiąc wprost) jako flejtuch.
Jakie jeszcze rzeczy – waszym zdaniem – nie powinny znaleźć się na pracowniczym biurku? Co was denerwuje u kolegów z pracy?