4 błędy CV popełniane przez kandydatów do marketingu
Praca w marketingu – czy to w agencji marketingowej lub reklamowej, czy w dziale marketingu konkretnej firmy wymaga od kandydata bardzo konkretnych umiejętności. Od projektowania strategii, określania targetu i prowadzenia poszczególnych kampanii począwszy, po analizę budżetu i mierzenie efektów zaplanowanych działań. I choć jest to praca kreatywna, to przede wszystkim wymaga umiejętności analitycznych i szerokiego spojrzenia biznesowego. Wielu kandydatów do pracy w działach marketingu – zwłaszcza tych, którzy są na początku drogi –zamiast skupiać się na przeprowadzonych działaniach i odniesionych sukcesach, podkreśla kwestie kreatywności i próbuje wyróżnić się niestandardowością CV. To dobra droga, o ile nie popełnia się poniższych błędów:
1. CV zbyt kreatywne
Za dużo kolorów, obrazków, infografik i różnych dodatków, które choć mają przykuć uwagę rekrutera, odwracają ją od istotnych szczegółów. Jeśli CV będzie nieczytelne, to nawet największe sukcesy nie pomogą – rekruter ich po prostu nie zauważy.
2. Brak twardych danych
Z jakimi budżetami miałeś do czynienia, przy ilu kampaniach pracowałeś? Czy miałeś w ramach obowiązków tworzenie strategii marketingowej? Jak wyglądała jej realizacja? Te informacje powinny być w CV przedstawione czytelnie – najlepiej za pomocą liczb.
3. Fantazyjne zdjęcie
Nietypowy szaliczek czy czapeczka nie wystarczą, by przekonać drugą osobę o tym, że jesteś kreatywny i kompetentny – zamiast na dziwacznym zdjęciu, skup się na dokonaniach i konkretach.
4. Mylenie marketingu ze sprzedażą
Choć marketing wpływa na sprzedaż, to bycie przedstawicielem handlowym i robienie zamówień, nie jest pracą w marketingu. Jeśli w CV wpisujesz stanowisko specjalisty ds. marketingu, a twój opis obowiązków to praca sprzedawcy czy handlowca, to nie dziw się, że nikt z rekruterów nie oddzwania.