Co w social media pomaga w znalezieniu pracy?
11 lipca, 2013
Zdjęcie z piwem czy narzekanie na swojego pracodawcę, jeśli zostanie opublikowane na naszym udostępnionym publicznie profilu w mediach społecznościowych (np. na Facebook), może spowodować, że stracisz cenne punkty na rekrutacji. A co może ci pomóc?
Specjaliści z serwisu CareerBuilder zapytali osoby zajmujące się rekrutacją o to, jakie elementy profili społecznościowych mogą pomóc kandydatom, jeśli rekruter natknie się na nie w internecie. Oto odpowiedzi :
- profesjonalne zdjęcie (57%)
- „przeczucie”, że kandydat ma sympatyczną osobowość – czyli np. nie narzeka na wszystko (50%)
- szerokie zainteresowania kandydata, szerokie horyzonty myślowe (50%)
- informacje w serwisach społecznościowych na temat doświadczenia kandydata zgadzają się z tymi z CV (49%)
- kreatywność (46%)
- dobre umiejętności komunikacji (43%) – czyli np., brak błędów i literówek, precyzyjne komunikaty w postach
- publikowanie przez inne osoby pozytywnych opinii o kandydacie (38%)
Powyższe informacje warto wykorzystać – pracodawcy coraz częściej nas „googlują”- zatem jeśli w ten sposób również możemy zrobić dobre wrażenie, to dlaczego tego nie wykorzystać?