Co w profilu social media może pomóc?
10 sierpnia, 2014
Wczoraj pisaliśmy o tym, co zniechęca rekruterów w profilach social media kandydatów. A co ich zachęca? Co sprawia,że widząc profil kandydata mówią „o tak, ten człowiek będzie super!”?
Co trzeci rekruter – jak wynika z badania CarrerBuilder – znalazł w profilu kandydata coś, co przekonało go do niego i sprawiło, że zaczął go bardziej lubić. A aż 23% czyli prawie co czwarty, podjął pozytywną decyzję o zatrudnieniu kandydata po obejrzeniu jego aktywności w sieci. Co zatem w ramach social media przekonuje osoby zajmujące się rekrutacją, że jesteśmy dobrym kandydatem?
- Osoba rekrutująca stwierdziła, że kandydat będzie pasować osobowościowo do kultury firmy (podobne zainteresowania z pracownikami, aspiracje itd.) – przemawia do 46% rekruterów,
- Informacje o kandydacie i jego doświadczeniu zgadzają się z informacjami, jakie podał na temat swoich kwalifikacji – 45%
- Profesjonalne zdjęcia w profilu lub na stronie internetowej – 43%
- Szerokie zainteresowania kandydata – 40%
- Świetne umiejętności komunikacyjne – 40%
- Kreatywność u kandydata – 36%
- Informacje o nagrodach i wyróżnieniach – 31%
- Dobre referencje ze strony innych osób – 30%
- Obecność kandydata na profilu społecznościowym firmy, do której kandyduje – 24%
- Duża ilość przyjaciół oraz osób obserwujących kandydata – 14%