Co piąte CV odrzucone przez słabą cyfrową reputacje kandydata
Coraz większa ilość pracodawców sprawdza obecność kandydatów w Internecie – to co można o nich w Sieci znaleźć. Z badań Eurocom Worldwide Survey wynika, że aż co piąta aplikacja ( w branży technologicznej) została odrzucona ze względu na to, co o kandydacie znaleziono w Internecie.
To, że niektórzy sprawdzają – wiemy od jakiegoś czasu, ale to, że odrzucają jest niepokojące.20% kandydatur to sporo. Wiele osób, które poszukują pracy nie zgadzają się z tym, że ich obecność w Internecie bywa monitorowana przez osoby oceniające ich przydatność w organizacji – niestety nie wiele można z tym zrobić. Poszukiwanie informacji nie jest bowiem nielegalne – rekruterzy szukają tego, co jest oficjalne i dostępne – nie jest to filtrowanie ukrytych informacji.
Świadomość konieczności budowania pozytywnego wizerunki w Internecie jest coraz większa, ale nadal niewystarczająca. Niektóre duże organizacje – takie jak IBM, wydają nawet podręczniki dla studentów, które uczą, jak dbać o własną reputację w Internecie. A czy wy o nią dbacie?