Ambicje na rozmowie kwalifikacyjnej – 3 zawody, kiedy lepiej je ukryć

rp_interview1311111-460x3061.jpgSkończyłeś studia i szukasz pierwszej pracy. Chcesz zdobyć świat i zrobić wielką karierę. Masz ambicje.  Niekiedy jednak, warto o nich nie mówić wprost, bo może okazać się, że będziesz mieć trudność, ze znalezieniem pracy. Na jakich stanowiskach o ambicjach trzeba mówić ostrożnie?

Sekretarka / asystentka

sekretariatDobra sekretarka jest na wagę złota. Wbrew pozorom, bycie dobrym pracownikiem administracji wcale nie jest super proste.  Dlatego każdy pracodawca, który znajdzie odpowiedniego pracownika na to stanowisko chciałby móc z nim współpracować jak najdłużej.  Wdrożenie do pracy nowego asystenta czy sekretarki to duży kłopot – przy rekrutacji takiej osoby dużą uwagę zwraca się zatem na to, czy kandydat naprawdę chce pracować na tym stanowisku i czy można mieć nadzieję, że za pół roku nie trzeba będzie szukać nowej osoby. Dlatego kandydaci, którzy traktują stanowisko sekretarki jako trampoliny do innych stanowisk, najczęściej są w procesie rekrutacji odrzucani. Oczywiście nie znaczy to, że sekretarka nie może awansować, ale jeśli kandydat już na rozmowie wyraźnie mówi o tym, że tak naprawdę chce robić coś innego i ma nadzieję na szybką zmianę stanowiska, to ma małe szanse na to, że naprawdę otrzyma etat.

Sprzedawca

rp_praca-sklep.jpgChcesz zrobić karierę w sprzedaży? Świetnie, ale pamiętaj o tym, że możesz ją robić na dwa sposoby – poprzez awans pionowy (bycie menedżerem zespołu) oraz poziomo – poprzez zwiększenie kompetencji i pracę z coraz lepszymi i większymi klientami. Jeśli idziesz na rozmowę kwalifikacyjną i masz jeszcze małe doświadczenie zawodowe, to ambicje, które warto pokazać powinny dotyczyć tego, by być jak najlepszym sprzedawcą, a nie menedżerem. Dlaczego? Bo ambicje do tego by kierować ludźmi jeśli nie jest się jeszcze ekspertem w danym obszarze to brak zrozumienia idei sprzedaży. Nie każdy sprzedawca będzie dobrym menedżerem, ale – niestety – dobry menedżer sprzedaży musi być dobrym sprzedawcą.

Specjalista ds. Obsługi Klienta

rp_call-center3.jpgTo podstawowe w wielu firmach stanowisko pracy i częsty start w karierze wielu młodych osób.  Pracodawcy wiedzą, że sporo osób, które zatrudnią, z czasem zacznie zajmować się innymi zadaniami. Mimo tego, prezentowanie już na rozmowie kwalifikacyjnej ambicji do tego, by jak najszybciej przejść na stanowisko menedżera projektu lub zespołu może zaowocować brakiem propozycji pracy. Przy rozmowie kwalifikacyjnej na takie stanowisko możesz pokazać swoje ambicje pod kątem nauki współpracy z ludźmi i perfekcyjnej obsługi klienta.

Tagi: