4 najczęstsze błędy w szukaniu pracy – porady od Google
Google to najbardziej pożądany pracodawca. Specjaliści ds. rekrutacji zatrudnieni w Google analizują setki CV i prowadzą dziesiątki rozmów z kandydatami – dlatego wiedzą, jakie mechanizmy sprawiają, że kandydat odpada w przedbiegach. Jakie są najgorsze błędy kandydatów według osób, które rekrutowały do Google?
- Mówienie o tym, jak bardzo się denerwujesz.
To wcale nie przełamuje barier – wprost przeciwnie. Jeśli nie jesteś sobie w stanie poradzić z rekrutacyjnym stresem, to jak poradzisz sobie w realnej pracy? Jeśli mówisz o tym, jak bardzo się denerwujesz, prezentujesz się jako osoba niedojrzała i niegotowa do współpracy.
- Brak researchu na temat firmy
Nie byłeś na stronie internetowej pracodawcy? Nie pamiętasz nazwiska osoby, z którą umówiłeś się na spotkanie rekrutacyjne? Nie wiesz jakie są cele biznesowe i wartości firmy? Twoje zaangażowanie z perspektywy pracodawcy jest po prostu zerowe.
- Zbyt krótkie odpowiedzi na pytania rekrutacyjne
Pracodawca chce usłyszeć całą historię – a nie tylko monosylaby. Chce wiedzieć jak poradziłeś sobie z określoną sytuacją, jakie masz cele i oczekiwania. Każde pytanie to twoja szansa żeby zabłysnąć – wykorzystaj ją.
- Brak pytań do rekrutera
Naprawdę nic cię nie interesuje? Nie chcesz dowiedzieć się niczego na temat firmy, z którą mógłbyś się związać na stałe? To kolejny dowód na to, że jesteś mało zaangażowany albo nieodpowiedzialny.
źródło:businessinsider.com