3 rzeczy, które menedżer chce usłyszeć na rozmowie kwalifikacyjnej
Na czym najbardziej zależy kierownikowi działu, kiedy słucha odpowiedzi kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej?
Chcesz TO zrobić
Każdy menedżer zespołu ma do wykonania określone dla tego zespołu zadania. Głównie chodzi mu o to, by doprowadzić do sytuacji, w której zadania te są sprawnie i prawidłowo realizowane. Musi mieć do tego ludzi, którzy chcą je realizować – czyli są wystarczająco zmotywowani. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej chce usłyszeć, że to Ty jesteś taką osobą.
Możesz TO zrobić
To, że chcesz, to jedno. Pytanie jeszcze, czy jesteś w stanie. Czy masz kompetencje, które pozwolą Ci wykonać to, co jest zaplanowane na tym stanowisku. Menedżer musi się podczas rozmowy rekrutacyjnej dowiedzieć, czy będziesz w stanie wykonać to, czego on od ciebie oczekuje.
Robisz TO
Na koniec najważniejsze – jeśli chcesz i jesteś w stanie, to czy faktycznie to zrobisz? Czy Twoja historia zatrudnienia pokazuje, że „dowozisz” czy jednak miewasz z tym problemy? Po co kierownikowi pracownik, który deklaruje duże chęci, ma możliwości, ale i tak – z jakichś przyczyn tego nie robi?
Jeśli chcesz wygrać rozmowę kwalifikacyjną, to pamiętaj, że dla menedżera zespołu te trzy kwestie są najważniejsze. Jeśli wyjdzie z pomieszczenia z przekonaniem, że chcesz realizować zadania, możesz je realizować sprawnie i będziesz to robić, to posada jest Twoja.