3 sposoby na pokazanie zorganizowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Wielu pracodawców oczekuje od pracowników zorganizowania. Kandydaci wpisują tę cechę w CV, ale przecież niewiele to znaczy – wpisać można sobie wszystko. Jakie zachowanie bądź działania potwierdzają to, że jesteś zorganizowany? Jak pokazać tę cechę podczas spotkania rekrutacyjnego?
Odpowiednio przygotowane dokumenty rekrutacyjne
Nigdy nie będziesz wyglądać na osobę zorganizowaną, jeśli Twoje dokumenty będą chaotyczne i nieuporządkowane. I chodzi tu zarówno o sposób przedstawienia informacji (ich ułożenie, chronologię), jak i formę dokumentu.
Wyliczenia podczas odpowiedzi
Osoby zorganizowane mają tendencję do porządkowania tego, co mówią. Używają zwrotów „po pierwsze”, „po drugie”, podczas podawania powodów jakiegoś działania, „pokazują” je na palcach dłoni, stosują w mówieniu sformułowania podkreślające strukturę czasową: – „Najpierw zrobiłem to, potem zrobiłem tamto” – wykorzystaj to, przy odpowiadaniu na pytania rekrutacyjne.
Notowanie podczas spotkania
Osoby zorganizowane noszą ze sobą notesy i kalendarze, zapisują i porządkują swój dzień. Jeśli chcesz wyglądać na osobę zorganizowaną, zabierz ze sobą na spotkanie notatnik bądź kalendarz, by móc notować w trakcie spotkania. W zasadzie nie ma znaczenia, czy będziesz notować, czy nie (możesz np. jedynie zapisać godziny pracy oraz nazwisko managera). Ważne, że miałeś ze sobą notatnik i mogłeś to zrobić.