3 zasady każdego maila biznesowego (również z CV) – dobre zasady
[1] Przedstaw się, [2] przywitaj i [3] pożegnaj! Nigdy nie zapominaj o żadnym z tych elementów. Niezależnie od tego, czy wysyłasz mail z CV, pytanie odnośnie do pracy czy jakiegokolwiek innego maila z biznesową treścią.
W odpowiedzi na ogłoszenie o pracę o poszukiwaniu specjalisty ds. obsługi klienta otrzymałam ostatnio mail, który:
- wysłany był z tzw „nieprofesjonalnego” adresu e-mail (zawierającego nick i jakieś cyferki);
- nie posiadał żadnego podpisu, który pozwoliłby zidentyfikować imię czy nawet płeć nadawcy;
- nie miał ani przywitania, ani podpisu.
Treść maila brzmiała mniej więcej tak: „Jestem zainteresowany tą ofertą pracy. Mam już małe doświadczenie, będę się starać.”.
Oczywiście, do maila nie zostało dołączone żadne CV. Czego oczekiwał nadawca? Trudno powiedzieć, ale na pewno osoba, która w ten sposób skonstruowała maila nie ma szans na to, by otrzymać pracę – zwłaszcza na stanowisku, na którym umiejętność tworzenia profesjonalnej komunikacji biznesowej jest konieczna. Nie zapominaj zatem o tym, by się przedstawić, przywitać oraz pożegnać z osobą, do której wysyłasz mail.