Chcesz się wybić na rozmowie? Poszukaj wiadomości o firmie
W sytuacji typowej rozmowy kwalifikacyjnej pada zazwyczaj pytanie do kandydata o to, co wie o danej firmie. 90% kandydatów na to pytania referuje zawartość zakładki „o nas” na stronie firmy. Co zrobić by się przy tym pytaniu wybić?
Po co rekruterzy zadają pytanie o to, co kandydat wie o firmie? Po to, by sprawdzić jak zaangażowany jest kandydat. Czy na tyle jest zainteresowany pracą w danej firmie, ze zadał sobie trud sprawdzenia czym firma się zajmuje, jakie są jej perspektywy, jak funkcjonuje na rynku. Nie jest to zatem pytanie, które ma na celu „wysłuchania komplementów” lecz sprawdzenie zaangażowania kandydata.
Większość kandydatów wie już, że idąc na rozmowę powinna poczytać coś o firmie, bo takie pytanie może paść. Niestety większość ogranicza się jedynie do tego, co firma napisała o sobie w zakładce o nas. A to oznacza, że kandydat poszedł po linii najmniejszego oporu. Jak zatem się wyróżnić wśród innych kandydatów?
- Wrzuć w gogle nazwę firmy i sprawdź czy pojawiają się o niej jakieś newsy i informacje prasowe,
- Przejrzyj posty na FanPage z ostatniego miesiąca i obejrzyj zdjęcia,
- Sprawdź sekcje aktualności na stronie,
- Sprawdź, kto jest bezpośrednią konkurencją firmy,
- Wrzuć nazwę firmy w LinkedIn i Goldenine by zobaczyć czy w firmie pojawili się ostatnio bądź odeszli z niej pracownicy.
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pokaż (za pomocą swojej wiedzy), że nie ograniczyłeś się jedynie do zakładki „o nas”.