3 tricki przy wysyłaniu aplikacji, które pokażą Twoje zaangażowanie
Jednym z problemów w rekrutacji jest brak kandydatów, którzy rzeczywiście byliby zmotywowani do pracy w danej firmie. Większość CV wygląda jakby zostało wysłane przypadkowo, bez dokładnego przeczytania ogłoszenia rekrutacyjnego. Dlatego kandydat, który pokazuje zaangażowanie od samego początku, może nawet nie spełniać wszystkich kryteriów, ale i tak będzie miał większe szanse na zaproszenie go na spotkanie. Jak pokazać zaangażowanie wysyłając CV i nie przeznaczając na to zbyt dużo czasu? Są na to trzy sposoby.
- Odniesienie się do ogłoszenia w notce lub liście motywacyjnym
Nie chodzi o to, by pod każdą ofertę przygotowywać osobne listy motywacyjne (tak oczywiście byłoby najlepiej, ale w tym artykule radzimy jak hackować system!) ale by napisać 2-3 zdania odnoszące się bezpośrednio do oferty i wrzucić je w środek Listu Motywacyjnego bądź notatki mailowej. Wrażenie jest wtedy takie, ze cała notka jest autorska i przygotowana pod ogłoszenie.
- Zmiana automatycznej notatki mailowej
Wysyłając CV poprzez serwisy rekrutacyjne, najczęściej albo nie dołączamy do CV żadnej wiadomości, albo jest to wcześniej utworzona, predefiniowana przez system notka typu „W związku z rekrutacją, przesyłam CV…” – tej notatki nie zmienia 90% kandydatów. Zatem każdy mail do rekrutera wygląda tak samo. Wystarczy napisać 4 zdania od siebie (i to nawet identyczne dla każdej oferty, byle różniły się od tego, co jest predefiniowane w systemie) i kopiować je do każdej wysyłanej aplikacji, by się wyróżnić i sprawić wrażenie, że poświęciliśmy nieco więcej czasu niż pozostałych 90% kandydatów.
- Klauzula o przetwarzaniu danych przeznaczona dla firmy
Czy zwróciłeś uwagę na to, że wiele firm oczekuje w CV klauzuli o przetwarzaniu danych z przeznaczeniem dla tej konkretnej firmy (a nie ogólnej)? Jest to również jeden z elementów sprawdzenia, czy kandydat jest zaangażowany, doczytał do końca CV i zmienił klauzulę. Taka zmiana to 3 sekundy roboty (zwłaszcza, że tekst po prostu kopiujesz z ogłoszenia), a może wiele zmienić w Twojej aplikacji!