Chcesz wysłać kreatywne CV? Zwróć uwagę na kilka szczegółów
Coraz częściej kandydaci by się wyróżnić na rynku pracy, wysyłają CV w nieco bardziej niestandardowej niż typowa formie. Kolorowe, z grafikami, logotypami, wykresami czy nawet w formie infografiki. Na niektórych stanowiskach, takie CV może się sprawdzić, ale … musi spełniać kilka warunków. Zwróć więc uwagę na kilka szczegółów przy tworzeniu kreatywnego CV.
Czy Twoje CV jest czytelne?
Grafiki i zbyt duża ilość kolorów może sprawić, że rekruter nie ma pojęcia o tym, jakie naprawdę są twoje kompetencje. Twoje CV nadal musi być czytelne!
Czy umieściłeś daty na swoim CV?
Dla rekrutera okresy zatrudnienia to ważna informacja – czy Twoje CV je zawiera? Nawet jeśli umieszczasz poszczególne prace na wykresie czy infografice pamiętaj, że rekruter musi być w stanie określić wymiar twojego doświadczenia.
Czy Twoje CV da się wydrukować?
Jeśli zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną, rekruter najprawdopodobniej będzie chciał wydrukować twoje CV. Jeśli umieściłeś wszystko na ciemnym tle, zarówno drukowanie jak i notowanie na CV będzie mocno utrudnione. Takie CV mocno irytują rekruterów.