Przeanalizuj ogłoszenia z Twojej branży, by stworzyć idealne CV
Choć najlepszym rozwiązaniem, które daje największe efekty przy szukaniu pracy jest dopracowywanie każdego CV indywidualnie pod ofertę pracy, to większość kandydatów woli korzystać z gotowego wzoru CV, który uprzednio sobie przygotują. Jak zatem zrobi taki wzór, który będzie pasował do większości ogłoszeń na jakie wysyłamy CV?
Z reguły nie wysyłamy CV „jak leci” (jeśli wysyłasz CV na wszystkie ogłoszenia, bez zwracania uwagi na rodzaj ogłoszenia i branże, to nie licz na sukces). Wysyłamy aplikację w odpowiedzi na ogłoszenia o zbliżonym profilu stanowiska – czyli poszukiwane są osoby o podobnych kompetencjach, doświadczeniu, umiejętnościach. Aby stworzyć CV, które będzie pasowało do większości stanowisk, należy po prostu zdiagnozować, które kompetencje są najbardziej poszukiwane w przypadku naszej branży lub specjalności.
Jak to zrobić? W bardzo prosty sposób – wystarczy po prostu arkusz w excelu a nawet kawałek kartki i długopis. Czytając ogłoszenia, wypisz kompetencje, które się w nim pojawiają i przy każdym kolejnym ogłoszeniu odznaczaj te, które z nim występują – dzięki temu, już po przeczytaniu 20 ogłoszeń będziesz wiedzieć, które cechy i umiejętności pracodawcy wskazują najczęściej – wystarczy teraz wyposażyć swoje CV w te właśnie określenia!
Oczywiście, najlepiej sprawdza się przygotowywane indywidualnie CV, jeśli jednak zdecydowanie ci to nie odpowiada, to analiza najczęściej pożądanych kwalifikacji może pomóc w tym, by przebić się przez innych kandydatów.