Praca w social media – jakie umiejętności musisz rozwinąć?
Nie wyobrażasz sobie choć jednego dnia w odcięciu od Internetu? Youtube, Pinterest, Instagram, Facebook to twoje podstawowe narzędzia komunikacji? Być może praca w social media jest właśnie dla Ciebie – sprawdź, jakie kompetencje są poszukiwane przez pracodawców najczęściej.
Socjomania przygotowała analizę ofert pracy zakresie mediów społecznościowych pod kątem umiejętności, jakich oczekują od kandydatów na stanowiska związane z social media pracodawcy. Co zatem trzeba umieć, by zostać specjalistą ds. YouTube lub managerem w zakresie Instagrama i Pintrestu?
- Najważniejsze są: wiedza z zakresu social media oraz doświadczenie w prowadzeniu kampanii w social mediach (obu tych umiejętności oczekuje się w 63% ogłoszeń)
- 2 na 5 pracodawców oczekuje też lekkiego pióra oraz dobrej organizacji pracy
- Co trzeci chciałby by pracownik znał język angielski, był kreatywny oraz znał narzędzia do monitorowania działań w social media.
Jak widać – poza narzędziami do monitoringu oraz doświadczeniem w zakresie prowadzenia kampanii, pozostałe umiejętności są bardzo ogólne i miękkie – większość osób będzie uważać, że je posiada. Być może stąd właśnie tak duże zainteresowanie takimi ofertami pracy i poczucie wielu kandydatów, że sobie poradzą. Doświadczenie – poza stażami (najczęściej niestety bezpłatnymi) – zdobyć można prowadząc kampanie na własną rękę i ucząc się na błędach (samo założenie profilu w social media nie jest kosztowne). Nieco gorzej z nauką narzędzi do analityki, do których dostęp jest najczęściej płatny. Mimo początkowych trudności nie warto się jednak zniechęcać. Jeszcze kilka lat temu takie stanowisko jak specjalista Social Media w ogóle nie istniało, a dziś mamy nie tylko tego typu oferty pracy, ale już zaczynają pojawiać się specjalizacje (osobna osoba od YouTube, osobna od blogów i osobna od analityki).
A ile można zarobić? Zapraszamy do znalezienia tej informacji na infografice Socjomanii.