Video rekrutacja coraz bardziej popularna – przynajmniej na zachodzie
Czy mieliście kiedyś okazję uczestniczyć w video rekrutacji? Czyli takim spotkaniu rekrutacyjnym, które jest prowadzone przy użyciu kamery internetowej. Nie jest to jeszcze w Polsce bardzo popularna metoda rekrutacji, a szkoda – pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze (i to obu stronom spotkania). Na zachodzie video rekrutacji przeprowadza się coraz więcej.
OfficeTeam (firma rekrutacyjna) zbadała jak duża część rekrutacji jest prowadzona dzięki wykorzystaniu kamer internetowych i czy ilość tak prowadzonych rekrutacji rośnie czy też ta metoda na zawsze pozostanie uzupełniającą i dodatkową. Okazało się, że popularność video rekrutacji rośnie bardzo szybko. O ile rok temu do wykorzystywania video rozmowy przyznawało się jedynie 14% firm, o tyle w tym roku ilość firm korzystających z tej metody wzrosła do 63%. Kolejne 13% uważa, że wdroży je w ciągu najbliższych 3 lat.
W Polsce w zasadzie nie ma powodów, dla których video rekrutacja miałaby nie zyskiwać na popularności. Polacy są coraz bardziej mobilni, technologia „dotarła pod strzechy” i zdobycie możliwości skorzystania z laptopa wyposażonego w kamerkę internetową nie jest problemem. A taka forma pozwala na przeprowadzenie pierwszego spotkania pełniej niż przez telefon, a kandydat nie musi jechać przez pół Polski na spotkanie rekrutacyjne, tracić czas i narażać się na koszty.
Czy ktoś z was miał okazję uczestniczyć w video rekrutacji?