3 tricki przy wysyłaniu aplikacji, które pokażą Twoje zaangażowanie

rp_CV-format3.jpgJednym z problemów w rekrutacji jest brak kandydatów, którzy rzeczywiście byliby zmotywowani do pracy w danej firmie. Większość CV wygląda jakby zostało wysłane przypadkowo, bez dokładnego przeczytania ogłoszenia rekrutacyjnego. Dlatego kandydat, który pokazuje zaangażowanie od samego początku, może nawet nie spełniać wszystkich kryteriów, ale i tak będzie miał większe szanse na zaproszenie go na spotkanie. Jak pokazać zaangażowanie wysyłając CV i nie przeznaczając na to zbyt dużo czasu? Są na to trzy sposoby.

  1. Odniesienie się do ogłoszenia w notce lub liście motywacyjnym

Nie chodzi o to, by pod każdą ofertę przygotowywać osobne listy motywacyjne (tak oczywiście byłoby najlepiej, ale w tym artykule radzimy jak hackować system!) ale by napisać 2-3 zdania odnoszące się bezpośrednio do oferty i wrzucić je w środek Listu Motywacyjnego bądź notatki mailowej. Wrażenie jest wtedy takie, ze cała notka jest autorska i przygotowana pod ogłoszenie.

  1. Zmiana automatycznej notatki mailowej

Wysyłając CV poprzez serwisy rekrutacyjne, najczęściej albo nie dołączamy do CV żadnej wiadomości, albo jest to wcześniej utworzona, predefiniowana przez system notka typu „W związku z rekrutacją, przesyłam CV…” – tej notatki nie zmienia 90% kandydatów. Zatem każdy mail do rekrutera wygląda tak samo. Wystarczy napisać 4 zdania od siebie (i to nawet identyczne dla każdej oferty, byle różniły się od tego, co jest predefiniowane w systemie) i kopiować je do każdej wysyłanej aplikacji, by się wyróżnić i sprawić wrażenie, że poświęciliśmy nieco więcej czasu niż pozostałych 90% kandydatów.

  1. Klauzula o przetwarzaniu danych przeznaczona dla firmy

Czy zwróciłeś uwagę na to, że wiele firm oczekuje w CV klauzuli o przetwarzaniu danych z przeznaczeniem dla tej konkretnej firmy (a nie ogólnej)?  Jest to również jeden z elementów sprawdzenia, czy kandydat jest zaangażowany, doczytał do końca CV i zmienił klauzulę. Taka zmiana to 3 sekundy roboty (zwłaszcza, że tekst po prostu kopiujesz z ogłoszenia), a może wiele zmienić w Twojej aplikacji!

Tagi: