Najczęstsze rozpraszacze w pracy

lunch w firmie2 Najczęstsze rozpraszacze w pracyCo najbardziej lubimy robić w pracy? Pracować? Zdecydowanie nie! Każdego dnia oddajemy się wielu czynnościom, które zabijają naszą produktywność. Co najbardziej przeszkadza nam w pracy?

Serwis Career Builder zapytał pracowników i przedstawicieli działu HR o to, co najbardziej rozprasza ich w pracy i sprawia, że ich produktywność spada. Poniżej prezentujemy 10 największych zabójców produktywności w biurze:

  • Telefon komórkowy i wysyłanie wiadomości  – 52%
  • Internet – 44%
  • Plotkowanie – 37%
  • Social Media – 36%
  • E-mail – 31%
  • Pogaduszki ze współpracownikami – 27%
  • Spotkania – 26%
  • Przerwy na papierosa lub przekąskę – 27%
  • Głośni współpracownicy – 17%
  • Siedzenie w boksie biurowym – 10%

A co was rozprasza najbardziej podczas pracy? Macie jakieś metody na to, by się w pracy skupić?

Część pracodawców zdając sobie sprawę z tego, co pracownikom przeszkadza, decyduje się na wprowadzenie regulacji w regulaminie pracy, które mają rozpraszaniu zapobiegać. Z badania wynika, że najczęściej jest to:

  • Blokowanie określonych stron w internecie – 33%
  • Zakaz używania prywatnych telefonów komórkowych w pracy – 23%
  • Ustalanie harmonogramu przerwy na lunch – 21%
  • Monitorowanie maili i internetu – 21%
  • Ograniczanie ilości spotkań – 16%
  • Umożliwianie pracy zdalnej – 13%
  • Biura typu open space zamiast boksów – 12%

To ostatnie rozwiązanie wydaje się nieco mało skuteczne – wprawdzie open space nie pozwala na tak swobodne korzystanie z internetu i komórki jak boks biurowy, ale jednocześnie sprawia, że pracownikom łatwiej jest przeszkadzać sobie nawzajem rozmowami.

A co według was jest naprawdę skutecznym zapobieganiem utracie produktywności?