Jak dostawać reklamy z ofertami pracy przez Facebook?

rp_rekrutacja-facebook.jpgPracodawcy coraz chętniej sięgają po nowoczesne technologie w ramach promocji ofert i miejsc pracy. Z Facebooka korzystają wielowymiarowo – publikując oferty pracy na własnych FanPage’ach, umieszczając ogłoszenia rekrutacyjne w grupach tematycznych oraz tworząc reklamy targetowane, które informują o wakatach. Jak usprawnić swój profil tak, by dostawać reklamy z ofertami pracy, które mogłyby cię zainteresować?

Targetowanie na Facebook odbywa się na wiele sposobów – podstawowe obejmuje wiek, płeć, geolokalizację (miejsce z którego użytkownik łączy się z Facebook. Dodatkowe parametry, które można wybrać przy projektowaniu reklamy to:

Jeśli przykładowo, pracodawca chce zatrudnić osoby z wykształceniem wyższym, w wieku 35-40 lat, które interesują się księgowością i mieszkają we Wrocławiu, może tak ustawić określone parametry, że reklama wyświetli się tylko osobom spełniającym kryteria. Jeśli zatem nie posiadamy oznaczenia np. wykształcenia, to reklama do nas nie trafi. Podobnie, jeśli pracodawca chcąc wyłuskać np. absolwentów danej uczelni stargetuje reklamą na określone uniwersytety lub szkoły wyższe. Dlatego warto te informacje na Facebook w swoim profilu ujawnić.

Innym ważnym kryterium są polubione FanPage – założenie jest takie, że skoro użytkownik chce pracować w marketingu, to powinien się nowymi trendami w tym zakresie interesować. Zatem lubi Fan Page poświęcone tej tematyce. Dołączenie do ulubionych FanPage związanych z naszą branżą lub obszarem zawodowym pozwoli na to, by informacja o wakacie w danej firmie nam się wyświetliła. Jeśli zatem chcecie efektywnie szukać pracy przez Facebook, zadbajcie o to, by wasz profil opisywał wasze zainteresowania.

Tagi: