Referencje 360 stopni – co to takiego?

mity o pracy3 Referencje 360 stopni – co to takiego?Referencje o które proszą pracodawcy nie oznaczają już tylko papierka otrzymanego do pracodawcy z zapewnieniem jakimi to świetnymi pracownikami byliśmy. To również – coraz częściej – konieczność dostarczenia referencji od innych osób z którymi współpracowaliśmy – kolegów z pracy, podwładnych a nawet klientów czy kontrahentów.

Referencje 360 stopni oznacza zebranie opinii o kandydacie wśród przedstawicieli wszystkich osób, z którymi kontaktował się w czasie pracy kandydat. Założenie jest tu takie, że choć szef posiada o pracowniku określone, ważne informacje, to zatrudniając pracownika, firma oczekuje również, że będzie on dopasowany do organizacji na tyle, że będzie umiał współpracować nie tylko z przełożonym, ale również kolegami z pracy czy będzie skuteczny w relacji z klientami. Stąd chęć zdobycia opinii również od innych osób, po to, by była pełna i wyważona.

Jak pozyskuje się referencje 360 stopni? Najczęściej poprzez proszenie kandydata o kontakt (mail, telefon) do współpracowników lub klientów. To kandydat najczęściej decyduje o tym, który kontakt udostępnia.