Co w profilu social media może pomóc?

social media1 Co w profilu social media może pomóc? Wczoraj pisaliśmy o tym, co zniechęca rekruterów w profilach social media kandydatów. A co ich zachęca? Co sprawia,że widząc profil kandydata mówią „o tak, ten człowiek będzie super!”?

Co trzeci rekruter – jak wynika z badania CarrerBuilder – znalazł w profilu kandydata coś, co przekonało go do niego i sprawiło, że zaczął go bardziej lubić. A aż 23% czyli prawie co czwarty, podjął pozytywną decyzję o zatrudnieniu kandydata po obejrzeniu jego aktywności w sieci. Co zatem w ramach social media przekonuje osoby zajmujące się rekrutacją, że jesteśmy dobrym kandydatem?

  • Osoba rekrutująca stwierdziła, że kandydat będzie pasować osobowościowo do kultury firmy (podobne zainteresowania z pracownikami, aspiracje itd.) – przemawia do 46% rekruterów,
  • Informacje o kandydacie i jego doświadczeniu zgadzają się z informacjami, jakie podał na temat swoich kwalifikacji – 45%
  • Profesjonalne zdjęcia w profilu lub na stronie internetowej – 43%
  • Szerokie zainteresowania kandydata – 40%
  • Świetne umiejętności komunikacyjne – 40%
  • Kreatywność u kandydata – 36%
  • Informacje o nagrodach i wyróżnieniach – 31%
  • Dobre referencje ze strony innych osób – 30%
  • Obecność kandydata na profilu społecznościowym firmy, do której kandyduje – 24%
  • Duża ilość przyjaciół oraz osób obserwujących kandydata – 14%