Awansowanie przeciętniaków opłaca się bardziej

kariera1 Awansowanie przeciętniaków opłaca się bardziejJesteś najbardziej efektywnym pracownikiem w swoim dziale? Jeśli Twój szef zdecyduje, że to właśnie Ciebie trzeba awansować, niestety popełni błąd.

Wydawałoby się, że awans należy się tym pracownikom, którzy najlepiej radzą sobie z zadaniami i są efektywnymi pracownikami. Tymczasem badania nad efektywnością organizacji i jej związku z promocją pracowników wykazują, że z punktu widzenia firmy, lepiej awansować tych, którzy zajmują w dziale pozycje niskie lub przeciętne.

Naukowcy z Universit di Catania we Włoszech, przeprowadzili badania symulacyjne dotyczące awansowania pracowników. W organizacji, która w strukturze miała 160 stanowisk na 6 poziomach awansowano pracowników, którzy byli najbardziej efektywni w pracy. Po awansach, efektywność całej firmy obniżyła się o 9%. Kiedy awansowano najmniej efektywnych, w całej firmie efektywność wzrosła o 11%. Różnica jest zatem spora.

Naukowcy nie przeprowadzili jednocześnie symulacji tego, ile osób podejmie decyzje o zwolnieniu się z firmy (urażona tym, że awansowali najgorsi) oraz jak wpłynąć to może na efektywność firmy w szerokiej perspektywie czasowej. Niemniej jednak spadek efektywności pracy po awansie najlepszych jest dość niepokojący.

Dodaj komentarz

2 Responses to “Awansowanie przeciętniaków opłaca się bardziej”

  1. Andrzej2d says:

    No tak…ta statystyka… A badał ktoś nieefektywność pracownika nieefektywnego? I jeszcze jedno 2% czy przypadkiem nie jest to w marginesie błędu? I ma jeszcze jedno pytanie,na jak licznej grupie te badania zostały przeprowadzone-100 osób ? Ci naukowcy… a czy brana była pod uwagę pora roku? Latem każda efektywność maleje 😉 160 stanowisk i 6 poziomów- to oznacza że co? od robola po dyrektora?
    Wiem,czepiam się-może dlatego,że staram się i wszyscy mają mnie głęboko w d…A dają szanse obibokom i leserom. Czyli potwierdzało by to tezę oraz wyniki badań. Mało tego,byli to włoscy naukowcy a firma w której pracuję należy do Włosko-Angielskiej korporacji. Być może w mojej były przeprowadzane badania? ( O BOŻE, JEDNAK TO PRAWDA!!!!! 😉

  2. alek says:

    Badanie robili w Polsce?

    Awansowanie przeciętniaków czy miernot – daje efekty krótkotrwałe. Dla firmy jest to opłacalne na bardzo krótki okres czasu – miernoty nie oczekują zwiększenia wynagrodzenia a za to dają popalić naprawdę dobrym pracownikom zwiększając im np. normy (dla pokazania kto tu “jest ważny”)- na dłuższą metę skutkuje odejściem z pracy “wybitnych” jednostek przez co firma TRACI PRACOWNIKÓW I GIGANTYCZNE PIENIĄDZE.