Oferty pracy tematycznie na twoją skrzynkę

alert Oferty pracy tematycznie na twoją skrzynkęCodzienne, czy nawet cotygodniowe przeszukiwanie kilkunastu serwisów z ofertami pracy może być cokolwiek uciążliwe i przede wszystkim czasochłonne. Możemy jednak w dość prosty sposób usprawnić sobie wyszukiwanie najnowszych ofert poprzez skorzystanie z usługi wyszukiwarki Goggle – Google Alerts. Poświęcając zaledwie kilka minut na konfigurację usługi, będziemy otrzymywać najświeższe oferty pracy opublikowane w Internecie i zaindeksowane przez Google na naszą skrzynkę mailową.

Jak to zrobić?
Najpierw wchodzimy na stronę http://www.google.pl/alerts
Po prawej stronie mamy okienko Create Google Alert które umożliwia nam ustawienie odpowiedniego powiadomienia.

Krok 1 – wpisujemy pożądaną frazę w okienko Search Terms. Jaka to powinna być fraza? Taka jak brzmi najczęściej nazwa stanowiska które nas interesuje – czyli np. „przedstawiciel medyczny”, „kierowca”, „barman”, Specjalista ds. logistyki” itd. Pamiętajmy, aby nazwę stanowiska umieścić w cudzysłowie – to zawęzi nam ilość otrzymywanych ofert i nie będziemy dzięki temu otrzymywać powiadomień o nowych informacjach które zawierają w treści wariacje na temat naszego stanowiska (czyli fraz typu – przedstawiciele handlowi, kierowcy itd), a które nie są najczęściej ofertami pracy, lecz artykułami na temat rynku pracy.

Krok 2 – obok nazwy stanowiska, w tym samym okienku wpisujemy nazwę miasta, w której praca nas interesuje – np. „kierowca” Białystok – dzięki temu, otrzymywać będziemy oferty pracy z konkretnego regionu. Jeśli interesują nas dwie lub trzy miejscowości, dla każdej z nich musimy utworzyć osobny Google Alert. Jeśli jest nam wszystko jedno gdzie będzie praca, pozostawiamy po prostu jedynie nazwę stanowiska.

Krok 3 – w okienku Type, zaznaczamy rodzaj wiadomości. Interesują nas ogłoszenia publikowane na stronach www, wybieramy więc „web”

Krok 4 – okienko How Often mówi nam co jaki czas będziemy otrzymywać powiadomienie. Opcje mamy trzy – „as it happens” – czyli tak często jak oferta się pojawi, „once a day” – raz dziennie i „once a week” – raz w tygodniu. Najefektywniej zaznaczyć „Once a day”, chyba że mamy inną strategię szukania pracy.

Krok 5 – W okienku Your email wpisujemy nasz adres mailowy na który mają przychodzić oferty.

Krok 6 – Klikamy pole „Create an alert” i nasz alert jest ustawiony. Musimy jeszcze tylko potwierdzić to, że chcemy informacje otrzymywać.

Krok 7 – aby potwierdzić, wchodzimy na naszą skrzynkę mailową i odklikujemy link, który nam przysłano. To wszystko.
Teraz, codziennie (lub co tydzień) będziesz na swoją skrzynkę mailową otrzymywał powiadomienie że nowa treść z frazą którą wpisałeś w Kroku 1 pojawiła się w Internecie.

Jeśli poszukujemy pracy na różnych stanowiskach lub nasze wymarzone stanowisko nazywa się różnie (np. raz piszą „specjalista ds. marketingu”, raz „marketingowiec” inni zaś „specjalista ds. reklamy” – dla każdej z tych fraz możemy stworzyć osobny Google Alert powtarzając kroki 1-7.

Ważne – Google nie rozróżnia ofert pracy od innych tekstów – w efekcie może się zdarzyć, że otrzymamy powiadomienie nie tylko o ofercie pracy, ale link do np. nowego artykułu, w którego treści autor użył frazy „przedstawiciel handlowy”. Mimo tego, ustawianie alertów jest o tyle dobre, że żadna oferta pracy nam nie ucieknie.

Dodaj komentarz

2 Responses to “Oferty pracy tematycznie na twoją skrzynkę”

  1. Kociarz says:

    No proszę, tyle czasu szukam pracy na różnych portalach i korzystam z google, a na coś takiego nie wpadłem. 😉 W sumie fajna sprawa, ale nie wiem, czy przypadkiem nie wolę zwykłych powiadomień mailowych, wbudowanych w tego typu strony – można zaznaczyć sobie całą kategorię ogłoszeń i nie martwić się, że ktoś zamiast account managera wpisze specjalistę ds. obsługi klienta. Jednak co portal pracy,to portal pracy. 😉

  2. Sabina Stodolak says:

    Jasne, masz racje – to jest jedynie dodatkowa opcja. Moim zdaniem najbardziej skuteczna przy tych pracach, w przypadku których pracodawcy nie inwestują w ogłoszenia na serwisach pracy. Infopraca pozwala na zamieszczanie małym firmom ogłoszeń bezpłatnie, ale inne serwisy nie – w eefekcie jak ktoś szuka kucharza czy barmana, to na tych największych serwisach (poza infopracą) ogłoszeń nie daje. Wtedy alerty moga być pomocne.